دیدار پیشكسوتان، مربیان و مدال آوران مسابقات جهانی، المپيك و پارالمپيك با رهبر انقلاب

اَین عمار!!!درجستجوی عمار...

عاشقان شهادت،فداییان ولایت

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ اَین عمار!!!درجستجوی عمار... خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

 

رهبر انقلاب اسلامی، با تأكید بر اینكه دستیابی به سكوهای قهرمانی ورزشی، بدون همت و اراده محكم و هوش بالا، امكان پذیر نیست، افزودند: قهرمانان مظهر توانایی های یك ملت هستند و به همین علت، اعتماد به نفس و اعتماد ملی مردم را افزایش می دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای حضور ورزشكاران در میدانهای بین المللی با حفظ اخلاق و روحیه جوانمردی و رعایت جوانب شرعی را تبلیغ جهانی ارزشها و صفات برجسته یك ملت خواندند و افزودند: یكی از این موارد، حضور بانوان و دختران ورزشكار با رعایت حجاب شرعی، در میدانهای بین المللی است كه اقدامی فوق العاده، و بسیار مهم و با ارزش است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به موارد متعدد از قتل، تعرض و تهدید رسمی زنان مسلمان محجبه در اروپا، خاطرنشان كردند: در چنین شرایطی هنگامی كه یك زن مسلمان ایرانی و دارای حجاب، بر سكوی قهرمانی می ایستد و همه را وادار به تكریم می كند، كار با عظمتی انجام شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: همه باید قلباً، قدردان زنان ورزشكاری باشند كه با حجاب و متانت و وقار در میدانهای بین المللی ورزشی حاضر می شوند.
ایشان نمونه دیگری از پیام رسانی ورزشكاران را، موفقیت های ورزشی جانبازان و معلولان دانستند و تأكید كردند: ایستادن یك ورزشكار جانباز یا معلول بر سكوی قهرمانی دنیا با همه سختی ها و آسیب های جسمی، نشان از عزم و اراده قوی آن ورزشكار و همچنین همت بالا و تَشَخُص یك ملت است.
رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان كردند: پیام های تشكر من از موفقیت های بین المللی ورزشكاران، نشأت گرفته از احساس صادقانه و حقیقی است كه معتقد است ورزشكاران با كسب مقام قهرمانی، در واقع به ملت و كشور خود خدمت می كنند و پیام های عزم و اراده، ایستادگی و ایمان ملت ایران را به جهانیان می رسانند.
حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به ورزشكاران قهرمانی كه در میدانهای بین المللی شعائر دینی و معنوی را زنده نگه می دارند،افزودند: از همه ورزشكارانی كه در میدانهای ورزشی، نام ائمه علیهم السلام را بر زبان می آورند و یا سجده می كنند و یا دست به دعا برمی دارند و یا پس از فتح قله ها اذان می گویند و همچنین همه زنان ورزشكاری كه عفاف دینی را رعایت می كنند، صمیمانه تشكر می كنم.
ایشان این تشكر را بدلیل برجسته شدن معنویات در دنیایی كه جوانان به سمت بی ایمانی و لاابالی گری سوق داده می شوند، دانستند و خاطرنشان كردند: به همین دلیل ورزشكاران باید قدر خود را بدانند و در جهت حفظ و تقویت صفات پهلوانی و جوانمردی و روحیه معنوی تلاش كنند.
حضرت آیت الله خامنه ای همچنین با اشاره به انصراف ورزشكاران جوان ایرانی از مسابقه با ورزشكاران رژیم صهیونیستی افزودند: این اقدام، بسیار با ارزش و تلاشی بسیار مهم و حساس در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به ایجاد زمینه بروز استعدادهای جوانان در عرصه های مختلف، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی افزودند: پیشرفتها و موفقیت های جوانان ایرانی در رشته های ورزشی نشانگر آن است كه ظرفیت و استعداد جوانان در رشته های گوناگون بسیار بالا است و باید برای تربیت این استعدادها و پرورش آنها به سمت قهرمانی، سرمایه گذاری شود.
حضرت آیت الله خامنه ای توانایی ها و استعدادهای بالای جوان ایرانی را در زمینه های مختلف علمی، فناوری و تحقیقاتی، یك حقیقت انكارناپذیر خواندند و تأكید كردند: تاریخ ایران اسلامی نیز گواه همین موضوع است و ظهور چهره ها و شخصیت های برجسته ای همچون ابن سینا، زكریای رازی، فارابی، سعدی و حافظ نشان دهنده وجود استعدادهای متراكم در این منطقه از دنیا است.
ایشان یكی از وظایف مهم قهرمانان ورزشی را ترویج ورزش همگانی میان آحاد مردم بویژه جوانان برشمردند و افزودند: یكی از نیازهای اساسی كشور، فراگیر شدن ورزش همگانی میان مردم است.
رهبر انقلاب اسلامی ورزش قهرمانی را موتور محرك ورزش همگانی دانستند و با تأكید بر لزوم توجه بیش از پیش به ورزش همگانی، خاطرنشان كردند: پیشرفت یك كشور منوط به نیروی انسانی سالم، عالم، با همت و دیندار است.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: یكی از نتایج فراگیر شدن ورزش همگانی در میان مردم، حل بسیاری از مشكلات اخلاقی جامعه همچون اعتیاد است.
ایشان موضوع اخلاق در ورزش را، موضوعی بسیار مهم دانستند و تأكید كردند: خوشبختانه جامعه ورزشی ما، سالم است اما هنگامی كه یك جوان ورزشكار بر روی امواج تبلیغ و توجه جهانی قرار می گیرد، خطر اخلاقی او را بشدت تهدید می كند و باید از خود، مراقبت كند.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: از جمله ویژگیهای اخلاقی لازم برای یك ورزشكار، مغرور نشدن، مردمی و جوانمرد ماندن، با مردم بودن، و برای مردم دل سوزاندن است كه باید ورزشكاران برای حفظ و تقویت این روحیات تلاش كنند.
حضرت ایت الله خامنه ای خاطر نشان كردند : یك قهرمان ورزشی در بُعد فردی نیز بدلیل اعتماد به نفس بالا ، قاعدتا باید از صفات ناپسندی همچون چاپلوسی و تملق ، دروغگویی و دورویی به دور باشد.
ایشان با اظهار گلایه از تلاش برخی، برای تخریب فضای ورزشی كشور از طریق ترویج تهمت، دروغ، نزاع و تخریب افراد تأكید كردند: متأسفانه سهم رسانه های ورزشی در این كار خلاف كم نیست و من در این خصوص هشدار می دهم.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان كردند: برخی رسانه های ورزشی با بزرگنمایی موضوعات كوچك و ایجاد فضای دعوا، تلاش می كنند تا افراد مصاحبه كننده رابه سمت حرف های تند و ناسزاگویی سوق دهند كه این كار نادرستی است و باید نقطه مقابل آن در رسانه ها تقویت شود.
حضرت آیت الله خامنه ای مسئولان ورزشی كشور را به اولویت بندی رشته های ورزشی توصیه و تأكید كردند: باید برخی رشته ها كه در داخل دارای ریشه تاریخی و تجربه كافی است، مورد اهتمام و سرمایه گذاری بیشتری قرار گیرد.
ایشان یكی دیگر از مسائل بسیار ضروری در ورزش كشور را علمی كردن ورزشی دانستند و خاطر نشان كردند: باید بر روی قواعد علمی رشته های ورزشی و تحقیقات علمی در این خصوص، توجه ویژه ای شود و فقط به تحقیقات علمی خارجی اكتفا نشود.
رهبر انقلاب اسلامی افزودند: وقتی متخصصان و صاحب نظران جوان ما توانایی دستیابی به موفقیت های بزرگ و خیره كننده در حوزه های پیچیده علمی را دارند، قطعا در عرصه ورزش نیز توانایی تحقیقات علمی و ارائه نظریه های نو را خواهند داشت.
حضرت آیت الله خامنه ای در پایان خطاب به قهرمانان و پیشكسوتان گفتند: شما نور چشم ملت ایران هستید و امیدوارم همواره اینگونه باشید.

پیش از سخنان رهبر معظم انقلاب، 6 نفر از ورزشكاران و مدال آوران و پیش كسوتان، نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص مسائل ورزش كشور بیان كردند.
آقای «حمید سوریان» صاحب مدال طلای المپیك و دارنده 5 مدال جهانی در رشته كشتی فرنگی، بر تشكیل آكادمی های علمی برای رشته های ورزشی تأكید كرد و با یادآوری علاقه تعداد قابل توجهی از خانواده‌ها به تشویق فرزندانشان در خصوص دنبال كردن ورزش قهرمانی، نگرانی آنها از آتیه فرزندان و بویژه مسئله اشتغال را مورد اشاره قرار داد و خواستار تسریع در اجرای قانون استخدام قهرمانان شد.
آقای «حسن گرامی» كوهنورد و سرپرست نخستین تیم صعود كننده به بلندترین دیواره دنیا بنام برجهای «ترانگو» در پاكستان، گزارشی از موفقیت های مهم كوهنوردان ایرانی از جمله طنین بانگ اذان بر فراز قله های مهم جهان بیان كرد.
«مه لقا جان بزرگی»، عضو تیم ملی تیراندازی در مسابقات المپیك 2012 با اشاره به حضور مقتدرانه زنان ورزشكار ایرانی در عرصه های بین المللی و با رعایت حجاب اسلامی گفت: این حضور تأثیر بسیار زیادی در ورزشكاران زن مسلمان از دیگر كشورها دارد.
وی خواستار توجه بیش از پیش به زیرساختهای ورزشی مربوط به بانوان و مكانهای ورزشی ویژه آنان شد.
احسان لشكری دارنده مدال المپیك 2012 و قهرمان جهان در كشتی آزاد اظهار امیدواری كرد كه با همت مسئولان ورزش كشور، جلوی حذف رشته پر افتخار كشتی در رقابت های المپیك گرفته شود.
جلیل باقری جدی، جانباز 70 درصد و قهرمان بازی های پارالمپیك در پرتاب وزنه، بر مناسب سازی معابر و سیستم حمل و نقل عمومی برای ترغیب جانبازان و معلولان به انجام فعالیت های ورزشی تأكید كرد.
حسین رضازاده رئیس فدراسیون وزنه برداری و پیشكسوت این رشته نیز ضرورت تقویت پایگاه های استعداد یابی برای پیشرفت ورزش كشور را مهم دانست.
وی همچنین بر لزوم نگاه اصولی به ورزش و پرهیز از نگاههای غیر حرفه ای و سیاستهای چندگانه، تأكید كرد.
همچنین آقای عباسی وزیر ورزش و جوانان با ارائه گزارشی از دستاوردها و موفقیت های ورزش كشور در مسابقات جهانی، المپیك، پارالمپیك و بازی های آسیایی، خاطرنشان كرد: درخشان ترین موفقیت های تاریخ ورزش كشور در سال 91 رقم خورد.
وی همچنین گزارشی از اقدامات و برنامه ریزیهای وزارت ورزش و جوانان برای توسعه زیرساختهای ورزشی كشور ارائه كرد.
در پایان این دیدار ورزشكاران و مدال آوران رشته های مختلف ورزشی در فضایی صمیمانه و از نزدیك با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفتگو كردند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ پنج شنبه 24 اسفند 1391برچسب:,

] [ 12:37 ] [ رضااحسانی ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه